Pre-spring Road trip

I lördags bestämde vi oss för att göra en liten road trip.
Ebba, Kajsa, Kikuyu, och jag.
Efter lite strul med att få ut bilen var vi iväg.
Först ett kort besök i Providence.
Därefter blev det Newport var vi stannade lite längre.
Newport är en söt liten kuststad.
Det var något off-season.
En riktig sommarstad med andra ord.
Men vad gjorde det när man var där med ett glatt sällskap.

Söndagen bestod mest av chill.
Åkte till Barney's warehouse sale.
Hittade en Thom Browne jacka.
Den satt som smort.
Nedsänkt från $4459 till $559.
En sjukt stor discount:)
Men tyvärr still a little too pricy.
Jag tog modet till mig att inte köpa den.
Svårt men rätt beslut.
Nu när dollarn har ökat i värde kan tyvärr inte impulsnerven bestämma.
Tråkigt men sant.
Anyway, här kommer lite bilder från roadtrippen!















Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad mysigt det ser ut! Mina kusiner bor på Cape, det är fantastiskt på sommaren, om du inte vart där! Vilket college läser du på? Trodde det var Berkeley men funderar febrilt på vad UWS kan stå för..?? Kram från Östermalm

2009-03-03 @ 10:33:48
Postat av: Gurva

Hey Madeleine!

Det var otroligt fint där ute. Vi pratade om det under hela resan att det måste vara grymt härligt på sommaren. Cape är nog definitivt värt ett besök! Har inte varit där än. Tack för tipset! Just nu läser jag på Berkeley här på Manhattan. Men håller på att byta till Baruch College. UWS = Upper West Side.

Kul att du läser bloggen!

KRAM Gurva

2009-03-03 @ 13:39:47
URL: http://gurva.blogg.se/
Postat av: Madeleine

:D Ha-ha jaa såklart att det står för Upper West Side, fan vad dum jag är, det visste jag ju egentligen...!

Jag har vart på väg att flytta till New York flera gånger men mitt stora problem är att jag vill läsa journalistik, Berkeley har ju enbart business och NYU har jag förmodligen inte tillräckligt bra betyg för! Dock har jag hört att Baruch faktiskt(!) har ett sådant programm. Vet du någonting om intagning och så om jag söker direkt från Sverige? Kram Madde

2009-03-05 @ 10:48:05
Postat av: Gurva

Men du Madeleine..då kanske vi skulle ta o bli kurskamrater. Det är nämligen journalistik jag har sökt in till Baruch för. Eller, Business Journalism snarare. Det finns ju en renodlad journalistik utbildning på Baruch åsså. Håller faktiskt på o inväntar svar från skolan. Hoppas verkligen på att komma in! All insökning till Baruch sker ju via Internet vare sig du är i Sverige eller USA. Jag tyckte det var en väldigt enkel process. Du måste översätta alla dina betyg från Sverige o så.

Facebook? du kan adda mig där om du vill. Gustav Cronqvist. Ifall du har fler frågor.

Men kort o koncist, det är klart du ska flytta till New York. Det är det bästa beslut jag nånsing gjort i mitt liv.

Kram kram G

2009-03-05 @ 15:00:35
URL: http://gurva.blogg.se/
Postat av: madde

OK! :D gud vad roligt! Hur lång tid återstår tills du tar din bachelor? eller är det en associate degree du tar? Jag ska kolla in skolan på nytt nu! Absolut, jag addar dig. Kram och trevlig helg

2009-03-06 @ 12:04:23
Postat av: Gurva

Nu pa Berkeley tar jag en Associate i Marketing. Sen e d tankt att ja ska ta en bachelor pa Baruch. Sa ser min plan ut for tillfallet.

Hors o lycka till med researchen!

G

2009-03-06 @ 15:36:20
URL: http://gurva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0