Waltz with Bashir

På väg hem från skolan i eftermiddags kände jag för att droppa förbi Lincoln Plaza Cinemas nere på 63rd and Broadway. Älskar den biografen. Vanligtvis visar dom lite mer independant movies, inga flamstrams filmer som många av mainstream biograferna i USA visar. Dessutom har dom en lite bättre försäljning, dvs kaffe, te, muffins, toblerone, etc. Kort och koncist, en biograf mer riktad mot den sofistikerade filmsmakaren:)

Filmen jag såg heter Waltz with Bashir. En tecknad dokumentär/spelfilm om massakern i Libanon på 80-talet. Visuellt älskade jag filmen, men i helhet höll den inte hela vägen, trots alla filmpriser världen över och goda ord från NY Times. Men jag tycker ändå den är sevärd. Filmen avslutades med autentiska filmupptagningar och fotografier. Hörde tårar trilla i biosalongen.
Go see it!



http://waltzwithbashir.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0