Tillbaks till vardagen

Då var man tillbaks i det stora äpplet. Känns fan bra! Som Carrie Bradshaw sa: The best thing about Manhattan is leaving it.
För när man sedan kommer tillbaka och sitter där i taxin från flygplatsen in mot stan uppkommer en mycket speciell känsla, som ofta resulterar i ett rus av lycka och ett gigantiskt leende. Må vara ett stycke kliché, men oj va skönt det är att känna så:)

Idag (måndag) var första dagen på terminen. Först ut var klassen Advertising & Promotion. Min professor heter Dr. Minkus. Hon känns bra. Väldigt krävande vad gäller uppsatser och projekt tror jag, men känner mig i behov av lite utmaning i vår så det blir finfint. Sen vart det Placement Seminar, där vi ska lära oss att skriva CV, Cover Letter, marknadsföra oss själva, etc. Mycket nyttig kurs tror jag. Vi får se hur den kursen artar sig, men föreläsarna gav ett bra och proffsigt intryck.

Lite jetlaggad fortfarande. Sådär grusig i ögonen. Så det blir en lugn måndag kväll framför TVn och datan.

Tjipp o tjupp!

G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0