Lördagsfrost

Det är snöfrost på fönsterkammaren. Alltså på insidan. It is freeeezing out there. Poppade iväg till NY-bibblan för att göra lite research för min paper som ska in om två veckor. Hittade två riktigt bra journals som jag definitivt kan använda. Jag älskar att vara i NY public library. Det känns som att hela världens litteratur och fakta finns samlad just där. Man får sådan inspiration och sån skrivarlust. Love it!

Nu sitter jag hemma i rummet och har läst igenom materialet jag hittade och äter lunch. Det blev take-away på Indiska haket på Columbus ave. Ett block ifrån lyan. Min paradrätt där är Chicken Korma och garlic naan bröd. Passar perfekt och gotta sig med i detta klimat. Frågan är om man orkar börja skriva abstract eller om man skulle strötitta på någon av eftermiddagsfilmerna på tv eller läsa min bok....hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0