Årsskifte i London, UK

Befinner mig för tillfället på Pope st, strax söder om Tower Bridge. Sitter i Paulas lya med en kopp te i handen och känner mig sådär klyschigt brittisk. Paula själv var tvungen och sticka iväg till jobbet tidigt imorse. Så då tänkte jag ta det ypperligga tillfället i akt att uppdatera min blogg.

Landade på Heathrow i tisdags eftermiddag. Paula skulle landa ungefär samtidigt men med en annan flight. Det var bra struligt att försöka hitta varandra. Efter desperat och förgäves ringande till hennes mobil fick vi äntligen kontakt. Hennes mobil var kaputt så hon ringde mig från en telefonkiosk. Det tog ett bra tag innan vi förstod att vi befann oss på olika terminaler, och på London Heathrow betyder det att ta tåget. Det är inte som Arlanda där man kan promenera mellan terminalerna och det är hyggligt avstånd. Till slut så möttes vi upp och slängdes oss på tuben in till London. Fju!

På tisdagskvällen tog vi det relativt lugnt. Vi gick till Marks & Spencer och handlade lite snacks och mys. Väl tillbaka i lägenheten kokade vi en kulinarisk pasta med en noga utvald burksås med en perfekt riven ost. Mums var det!
Senare kände vi att det var lite väl trist att bara hänga hemma så vi gick över till en av de lokala pubarna där vi tog varsin öl och bara satte oss ner och softade på livet. Samt spanade vi in ett par snygga brittiska boys. Jag har verkligen en thing för dom. Det blir nog så att jag flyttar hit senare:)

Onsdagen (Nyårsafton) gick vi upp tidigt. Frusna efter en extremt kall natt i rummet (nej, ingen värme fanns) fixade vi oss i ordning och begav oss mot Notting Hill. Vi hamnade på frukoststället Electra på Portobello Road. Där frossade vi i pannkakor och gröt. Är det nyår så ska man lyxa till det! Senare promenerade vi runt i Notting Hill och suktade efter alla fina lyor som finns där. *Drömde oss bort*.

På eftermiddagen bar det av mot ett givet stopp i London: Selfridges & Co. Älskar det varuhuset. Det var såklart en gigantisk rea. Upp till 75%. Helt otroligt. Retail handeln far verkligen illa. Vad jag köpte där läggs upp i ett senare inlägg:)
Sen stoppade vi på HMV och fyndade lite i filmrean. Jag köpte The Tudors serien för bara 15 pund. Snygga Jonathan Rhys Meyers spelar ju Henry, och jag som totalt gått miste om att se serien från början. Så nu blir det ett par nätter bänkade framför TVn.

VId fyra tiden var vi grymt trötta i fossingarna. Det var dags för lite mat. I all hast gick vi förbi en Koreansk restaurang i Soho. Paula och jag är ju suckers för just Koreansk mat så där vi slog vi läger. Mmmm. Korean food is the bomb!!

Efteråt begav vi oss tillbaks till lyan för att chilla.


Runt nio, efter att ha blixtfixat oss för Nyåret, så satte vi fart mot Upper st för att hitta nån trevlig restaurang. Det blev ett Turkiskt ställe som hette Gallipoli. Rätt liten och intim restaurang. Supermysigt och gott var det. Sen vart det magdansshow och hela kitet. Det var faktiskt en grym stämning på stället. När klockan slog elva så kände vi kanske att själva klockslaget skulle firas någon annanstans. Efter att gått i helt fel riktning slängde vi oss i en taxi mot Hoxton Bar. 23:49 stod vi utanför. Fju! Då det var en sjuk inträdesavgift så vi joinade crowden på Hoxton Square istället. Det var grymt! Tur att vi hade en flaska skumpa med oss. Sprut, skål och svep!

Vi pratade med ett brittiskt killgäng och hamnade på deras nyårsfest. Det blev skaka rumpa och svepa mer skumpa. Vid två-tre tiden spårade festen lite så jag och Paula kände att det var dags att lämna. Taxi, besök i nattöppna supermarketen, och sedan sängen. En väldigt lyckad men heeelt random Nyårsafton. Det är så det ska vara!
I och med att Nyår just är otroligt överskattat och failar oftast att uppfylla förväntningarna som skapas, så valde Paula och jag att köra på temat Random. Faktiskt kan jag ärligt talat säga att denna Nyårsafton var kul! För en gångs skull...:)

Bilder kommer senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0