Promenixens

Idag började jag inte förrän 10.45. Så jag beslöt att ta en morgonpromenix i Central Park. Snacka om att jag blev lufttrött. I och med att jag inte vistas så nära naturen, utan mest andas in stadsdamm, tunnelbanevindar och inomhusluft så vart det helt enkelt en syrechock att vandra runt i parken denna morgon. När jag väl satt i klassrummet flackade jag med blicken och huvudet nästan trillade. Att vara storsstadsbo är kanske inte alltid så kaxigt alla gånger. Jag får helt enkelt se till att besöka parken oftare.

Efter lektionen pyste jag uptown och inväntade Placement Seminar. I den klassen lär vi oss att skriva CV och Cover Letter. Nyttig kurs och väldigt bra innehåll. Fast jag var nog inte riktigt helt alert under dagens föreläsning. Det är ju trots allt Måndag och då får man vara lite halvseg.

Ikväll ska jag möta upp Zafreen och jobba på vår presentation som vi ska hålla imorrn. Vi sågs en stund igår eftermiddag men vi båda insåg att plugga-på-Söndagar-stadiet har vi vuxit ifrån. Så därför skjöt vi upp till ikväll istället. Presentationen är för klassen Professional Selling. Vår professor ska agera köpare från ett varuhus och vi ska då representera ett märke och försöka sälja vår produkt till honom. Inte helt enkelt. Vi har valt att sälja Balenciaga handbags. I och med att Zafreen praktiserar just på Balenciaga så har vi tillgång till insider information. Ett stort plus samt försprång! Så jag rapporterar om hur presentationen gick i ett senare inlägg.


Jag bjöd mig själv på en soyalatte och Banana chocolate chip cake på Starbucks till lunch.
Nyttigt värre!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Hahaha!! Va rolig den dar translate grejjen va!! vill oxa ha san.. din blogg e grym pa franska assa!! pussnuss

2009-02-10 @ 00:05:42
URL: http://ebbalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0