You came in with the breeze on Sunday morning

Idag är det vår-temperatur. En lyckligare Gustav skuttar därför runt på gatorna på Upper West Side. Gick och lade mig rätt tidigt igår kväll. Vet inte vad det är men sömntåget som kommer vid 9-10 tiden på kvällen nuförtiden är så intense. Jag nästan hamnar i koma. Så det blev ingen vidare partyweekend denna helg. Men bra är väl det. Därför kunde jag komma upp imorse och träna.

Jag har noterat ett antal motivationsfaktorer när man springer på löpbandet:

1. Checkar alltid vilken hastighet personerna bredvid springer på. Om någons är högre än min, så höjer jag min egna. Always stay on top of your competitors!

2. Håller utkik efter How-can-I-help-you-killarna som promenerar runt och hjälper gästerna. Underligt är det men när dom kastar ett öga åt en får jag plötsligt lust att pusha mig själv att springa snabbare. Kan ju bero på att dom generellt är mycket heta. 911 I'm on fire!

3. Spegeln är ett stort plus. På så sätt har man kontroll över sin hållning, att linnet sitter på plats och att svetten rinner exemplariskt.

4. Ha alltid en beat-up running spellista på iPoden. Utan den skulle jag aldrig ens signa upp på ett gym membership.
Låtar som får mig att löpa extra fort:

Roxette - Sleeping in my car & Stars
Celine Dion - I'm Alive
Ricky Martin - Livin la vida loca
Blumchen - Heut is mein tag
Cascada - Piece of Heaven
Eric Prydz - Pjanoo (Club Mix)
Melody Club - Destiny Calling
Rave Allstars - Hardcore Vibes

Spring in våren kära läsare!!!!

Best wishes,
NY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0