Mall-hanging

Det blev lite ändrade planer gällande kvällen.
Istället åkte vi till Aventura Mall.
Det vart lite halvblåsigt och kyligt att gå utomhus.
Så vi tog en köldcheck istället för en regncheck.
Aventura är nog en av dom bättre varuhusen jag känner till.
Dock är jag allergisk mot tonåringar a.k.a. mall hangers.
Dom skriker och är allmänt störande.
Råkade tjuvlyssna på två småtjejer tjejer:
- Hey bitch, how's it goin?
- Oh my god, you look so cute, did you change your hair?!!
Med det där speciella tonfallet på rösten som bara tonåringar i USA har.
OH MY GOOOD!
Inte hälsade jag på mina vänner med "hey bitch" när jag var 13-14.
Vart är vår värld på väg?:)
Jag vet...jag har nog trots allt blivit en bitter gammal kärring.
Nu längtar jag tillbaka till mitt Upper West Side.
Där jag kan flanera, dricka mitt morronkaffe och vara ifred från snorungar.


Detta vart min mall-outfit.
Jag har kommit på att det är perfekta bad hair/face-day byxor.
Tappade räkningen på hur många blickar dessa pantalonger drog åt sig.
Såg bara massa nedsänkta huvuden.
Nick, nick, nick...
Dvs, ingen lägger märke till ansiktet och håret.
Det enda folk ser är byxor och dess neongula skimmer.
Perfekt om man har glåmig hy en dag eller snuskigt hår.
Ultimatum Maximum!


Denna tischa tyckte jag var urschysst.
Kändes som en skön respons till alla klyschiga I love NY, LA, SF t-shirtar.
Fast 60 dollar var den inte värd.
Sorry, my wallet don't love u.


Blev lite smått betuttad i Diesels window display.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0