Hudvårds tips a la Gurva

Imorse vaknade jag upp rätt utvilad. Valde att stanna hemma igår kväll (Lördag). Fredagens nattrace verkade ha tröttat ut mig rätt rejält. Så det blev en hel natts sömn. När man vaknar på en söndag utvilad så ska man passa på att pyssla om sig själv och få sig själv back on track. Så, det började med ett besök till gymmet. Sprang på bra och sen vart det in i ångbastun..mm..så skönt. Varmt, doft av eukalyptus ånga...so relaxing.

Väl tillbaka i lägenheten bestämde jag mig för att ha en liten ansiktskur. Och i detta inlägg tänkte jag faktiskt avslöja hur mina hudvårdsvanor ser ut och vilka produkter jag använder. Ett gurva-insider-tips;)
Först och främst använder jag mig av Dermalogicas produkter. Det enda rätta. Allt annat är joks när det kommer till att få tillbaka en balanserad hy. Trust me, jag har provat det mesta. Dermalogica levererar resultaten man vill ha.
Jag skall avslöja mina två sorters kurer: En till vardags och en till en personal spa day. Jag använder produkter som riktar sig mot en känslig hy. Om ni är medvetna att ni har en annan hudtyp, så gå in på dermalogicas hemsida och gör en facemapping analys, så får du fram välpassande produkter. Kom ihåg, produkterna du använder måste stämma överens med din hudtyp. Annars kan det gå åt pipsvängen!

Sensitive skin


Vardagskur:

Steg 1:
Rengöring sker med Ultracalming Cleanser. Svalkande och skön. Du lägger den på torr hy och låter det verka som en kräm. Därefter sköljer du av med ljummet till varmt vatten. Funkar även superbra till om du ofta vaknar upp med lite halvsvullna ögonlock. Denna rengöring är till för att lugna röd och känslig hy. Ett misstag många ofta gör är att använda för kraftiga rengöringar och tror att de hjälper bättre. They don't!




Steg 2: För att mjukgöra lite, speciellt nu under vintern när hyn är törstig, lägger jag på Active Moist. Den är riktad för att hålla borta oljig hy. Om jag använder krämer med för mycket fukt blir det lätt att jag får en bestående glansig hy under dagen och eventuellt ge upphov till finnar. Så för att sätta stopp för detta är Active Moist ett perfekt alternativ.
Dessutom, för att dölja röd hy lite extra blandar jag även i Sheer Tint Redness Relief, en slags halv-foundation men ändå inte heltäckande. Att blanda Active Moist och Sheer Tint ger ett superbra resultat. Ansiktet blir balanserat och får en fin lyster. Detta är ännu ett knep för att få bort röd hy.






Steg 3: När Active Moist och Sheer Tint har gått in i huden och torkat så spraya på avstånd på Soothing Protection spray. Detta fungerar som ett skydd mot avgaser och annan yttre miljöpåverkan som påverkar hyn negativt. Och återigen, den lugnar röd hy!




Personal spa day

Steg 1: Daily micfrofoliant är en peeling med extra små korn för känslig hy. Ta lite och blanda ut med ljummet till varmt vatten. Därefter med lätta rörelser sprid över ansiktet. Misstag som många gör är att peela för hårt med händerna. Jag kallar det en dödssynd! Kornen gör redan sitt jobb med att ta bort "död hy". Om du tar i för hårt tar den även bort frisk hy. A big no-no! Produkten heter daily, men jag använder helst inte peeling dagligen. Tror inte riktigt på det. En gång i veckan högst!




Steg 2: Multivitamin power recovery masque. Denna ansiktsmask är guds gåva till mänskligheten! När du känner att hyn är helt i obalans och skriker efter vitaminer och lyster, använd denna! Det står att den är till för prematurely aging skin, men det funkar suveränt för just känslig hy. Du kommer märka skillnad!
Låt verka i ca 20 min och efteråt smörj in ansiktet med en lätt fuktkräm. Jag använder återigen Active Moist.







Till sist, Dermalogica är inget billigt märke. Dock är det bättre priser i USA. I Sverige är det riktigt dyrt. Men jag ser det som en investering. Vet du själv att du har problem med hyn så skäm bort dig själv.
Tro mig, Dermalogica gör dig inte besviken!

Kommentarer
Postat av: Ebba

guu va sexig du e ansiktsmask! nu ska jag oxå ha hemmaspa...

2008-11-17 @ 03:13:59
URL: http://ebbalotta.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, det är klart att du kan ;)Jag och Ebba kan nog slå våra kloka huvuden ihop tror jag. Kram

2008-11-17 @ 22:19:19
URL: http://nyclouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0