Från hjärtattack till harmoni

Denna morgon började inte bra. Sen, stressad, och huvudvärk. Don't you just love Monday mornings?
När jag närmade mig tunnelbanan var det kaos. Jag trodde jag skulle få en hjärtattack a la Gudrun på 60 bast. Rush Hour i NY nådde denna morgon helt nya dimensioner. Väl inne i vagnen höll jag på att förgås. Insvept i halsduk, mössa, och skinnjacka svettades jag som en gris. Var tvungen att pälsa på mig då det var en arktis-kall morgon och det fanns ju inte direkt utrymme för en striptease a la Gurva.

I skolan hade jag två prov på raken, ett i International Marketing och ett i Human Sexuality. Så vid tolvtiden när jag var klar hade jag nästan nått bristningsgränsen. Sprang till Starbucks för att lugna nerverna. Numera har kaffe en lugnande effekt än upppiggande. Ska vi kalla detta en been-in-NY-too-long effect? Därefter kilade jag in på H&M för att tröstshoppa (yes det var synd om mig). Till råga på allt hittade jag denna ursnygga svarta tischa. Svårt att fånga design-detaljerna på bild, men det sitter supernajs och har en schysst bakre urringning..I love! Så den åkte med när jag lämnade butiken!



Eftermiddagen spenderades på jobbet. Uppdaterade restaurangmeny-priser i vår databas. Idag var det Washington, D.C. som gällde. Man blir ju så sjukt hungrig av att sitta och läsa vad olika restauranger erbjuder. MUMS!
Sen vart det hemgång. Nästan lika mkt folk på tunnelbanan hemåt, men hanterade paniken bättre än imorse! :)

Såhär ser det ut utanför jag bor. Min byggnad ser ni i bakgrunden av parken Verdi Square. Back 20-30 years så kallades parken för Needle Park, då det var en hangout för drogmissbrukare. Detta blev sedan till en film som heter The Panic in Needle Park
Har själv inte sett den, men min roommate William har berättat om den. Får se till och hyra den nu när man ändå bor här:)
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ebba

jag vill seriost ha en likadan tisha!! H&M sa du? gar dit i morn! Gissa vart jag e nu nanstans...

2008-11-18 @ 05:38:29
URL: http://ebbalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0