Anchors Away

Igår kväll (Måndag) åkte jag över till min kompis Bryan. Vi beställde hem sushi och kollade på Forgetting Sarah Marshall. Väldigt myspysigt. Precis vad man behöver i början på veckan. På ett sätt var det lite goodbye-stämning då Bryan har fått jobb som Entertainer/Singer på ett kryssningsfartyg som åker på en världsseglats efter jul, så han blir till havs i sex månader. A chance of a lifetime. Jag är så glad för hans skull!!

I hans badrum dock såg jag något mycket lustigt hänga ovanför badkaret, nämligen en duschpuff. Ni vet en såndär vitt fluffig sak som man använder i dushen för att det ska löddra och massera lite extra. Det fick mig att minnas min barndom. Jag använde nämligen en sådan när jag var i tio-till-trettonårs åldern. Yes, jag kammade hem maximalt med gaypoäng med den puffen. Min familj (i synnerhet mamma) brukade alltid nämna att jag stod alldeles för länge i duschen och "puffade" mig. Än idag brukar det ibland slika fram en kommentar som: ska du puffa dig innan? (meaning: ta en dusch). Hursomhelst fick puff-upptäckten hos Bryan mig att inse: I'm not the only guy who has or had a puff!

Så dagens inlägg är tillägnat duschpuffen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0