Bday weekend

Helgen har varit givande på många sätt och vis. Fick färdigt min research paper. Pju. Gud vad ångestladdat det var denna gång. Ibland blir det bara ett konstant svart moln över vissa inlämningar. Aja, nu är det över!

I lördags var det födelsedagsparty för min roommate Gus. Han hade fått låna en penthouse lägenhet nere på Mercer Street. Kan ju meddela att den var suuperfab! En privat rooftop med 360 grader utsikt över hela Manhattan. Gus väljer sina vänner noggrannt haha! Hela 24 år..time goes fast.

Söndagen spenderades mer eller mindre i sängen. Sen vart det afternoon Starbucks med Pauliina. Slog till på att bli medlem i Starbucks Gold Club. Räknade ut att jag vinner på att vara medlem om jag dricker minst 70 soya latte per år. Ja det var ju ett lätt svar: PIECE OF CAKE! Jag lider ju av Starbucksia..som resten av Manhattan.

På kvällen vart jag inbjuden på Gus andra födelsedagsfirande. Denna gång bara några nära vänner och hans chef och ett par kollegor från hans jobb. Middagen tog plats på Mr. Chow på E 57th ST. En smakupplevelse utöver det vanliga milt sagt. Det var så gott så att jag nästan trillade av stolen. Helt fantastiskt! Men notan var ju inte liten.....

Idag efter jobbet kilade jag förbi skomakaren och hämtade upp mina boots. Så länge som jag väntat. Men skall man lämna in dom på Leather Spa på 55th ST mellan 5 och 6 ave får man räkna med lite extra väntetid. Väldigt populärt ställe. Men resultatet är världsklass. Tummen upp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0