flipp, flopp...flupp?

Ja, det är orden som dyker upp i mitt huvud nu när jag suttit och lyssnat igenom Madonnas nya album Hard Candy. När jag såg låtlistan framför mig blev det en suckande pust och himlande med ögonen. Ser att två av dom första spåren har fått namnen "Candyshop" och "Give it to me". Hmm, om jag inte minns fel har vi alla överösts med dom fraserna från 50 Cent och TTF (timbaland, timberlake,furtado). Min reaktion blir därför WTF? En fågel viskade i mitt öra att Timbaland står för mkt av det producerade materialet på Hard Candy, och att han re-releasar spårnamn klingar inte bra. Förvisso, soundet är olika, men det ger ingen bra första approach.

Hursomhelst, jag fastnade för två spår. "Miles Away" och "Devil wouldn't recognize you". Den första har ett skönt sound och texten funkar. Reaktion: Snygg Pharell-Timbaland-Madonna kombo! Hos devil låten fastnade jag för texten, men soundet påminner väldigt mkt om ett spår från Timbalands egna platta. Dock kommer dessa låtar spelas varma i min iPod ett tag framöver. När allt kommer till kritan, så är jag ju en sucker för Timbaland. Han är och förblir en mega-producent. Dock känns det som ett föga kreativt drag från Madonnas sida att göra exakt samma sak som Furtado och Timberlake. Men, Timbaland betyder automatiskt ett par hittar, och Madonna kan nog skriva på ett rätt dollarfyllt kontrakt. Men vi går emot raskt mot en musikindustri där pengar tar över den egna kreativiteten. Då känns det synd, att Madonna som är en ikon för detta, gör såhär.

Mitt sammanlagda betyg blir därför: Flupp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0