ännu ett inlägg..

Otroligt inspirerande titel på dagens inlägg. Tack, jag arbetade länge med den;)
Uppdatering av läget på manhattan. Första halvan av veckan fylldes av strålande väder. Nästintill sommar, upp emot 79 grader F. Känner mig väldigt amerikaniserad när jag nu vant mig vid fahrenheit systemet. Trodde inte det var möjligt..

Annars har helgen vart rätt lugn. I fredags hade Ebba och Louise en intim liten inflyttningsfest. Så mysig lägenhet. Är så otroligt glad för deras skull! Men ack så avundsjuk jag är haha. Får se till hänga där lite och få min beskärda del på det sättet:)

Försökte förgäves börja skriva på min marketing plan. Dock tog jag och Pauliina oss samman igår kväll och fick en del gjort. Så jag är igång. Men såklart har jag det tyngsta kvar. Att skriva executive summary och marketing strategies. Hmm. Inlämning på onsdag. Så jag har några timmar kvar. Jag lär väl känna av paniken imorrn och på den vägen få igång mitt lata arsle.

Annars är sommarens kurser registrerade. När min student advisor knapprade in mina önskemål på datorn blev jag förvånad över hur snabb hon var. I vanliga fall brukar jag hinna med att slumra till. Så jag berömde henne! Men såklart när jag senare loggar in på mitt college account och dubbelcheckar hennes jobb så har hon skrivit upp mig på fel sorts degree. Har ju bytt från bachelor till associate, vilket betyder från 4-årig till 2-årig utbildning. Gjorde detta för att jag inte är säker på om jag vill göra klart min bachelor på denna skola. Vill upptäcka fler städer än NY.
Så nöt-stämpel på henne!

Uppkommande vecka ser jag fram emot. På torsdag gästas david letterman av Robyn, och på fredag spelar hon live här i NY. Åh självklart har jag sett till o få biljetter. Det blir Ebba, Louise och jag! Ska bli sjukt kul. Hon är the shit! Det är så hennes tid nu. Hon känns framtiden, hon känns rätt, och hon känns så...UNDERBAR!
Kommer fortfarande ihåg förra sommarn. Hade trädgårdsmästarjobb och hade tråkigt, samtidigt som lugna favoriter hade önsketimman. Å kvällen innan hade jag hört With every heartbeat låten på MTV, och då var den relativt ny. Så jag ringde in, och vad händer...jo jag kommer fram! :D Så jag sa högt o glatt att jag ville att dom skulle spela den låten. Dock fick jag ett rätt torrt svar att de inte hade den låten. Jag var helt säker då att den skulle bli en världshit...och vad händer?...så jag säger kort o gott...GO ROBYN!!!

And yes...it hurts with every heartbeat....sometimes

Hoppas alla er hemma i Sverige mår bra!

Stor kram!


Kommentarer
Postat av: paula

hej svejs! har nu lyckats uppdatera mig pa din blogg...hade glomt vad den hette sa jag kunde inte hitta den trots sjalvklara namnet..inte alltid lika smart;) du robyn later fan inte fel..du har fingertoppkansal for vad som kommer att sla in.. jag tror hon ar grym live sakert mycket personlig sa shaka o ha det kul da...ps. hemma i stocholm o ja en lite skyp dejt vore inte fel. har skvaller att leverera...puss

2008-05-02 @ 03:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0