mitt i en sommarsmet..

Premiär..dags för gurva att börja blogga! Jag hör världen jubla tyst...
Juli har börjat, är inne på min fjärde vecka som trädgårdsarbetare. Folk brukar få en lustig min när jag berättar att jag arbetar på en kyrkogård. Dödgrävare vs. nekrofil?! Jag som hade hoppats på en förnimmelse av gorgeous John a la Desperate Housewives. Anyway, så sköter jag blommorna exemplariskt och klipper häck som få.
En man sade till mig, att jobbet är väldigt kontemplativt. Sant så sant. Hinner faktiskt tänka igenom och begrunda ett och annat under arbetsdagen, med sällskap av morgonprogrammen på radio förstås. Faktiskt så klassar jag mitt sommarjobb som det ultimata:
Utomhus, ingen stress, lyssna på musik/radio, en hållbar solbränna, estetiska arbetsuppgifter...
Sommaren innebär väl ändå trots allt att varva ner, och på det tjäna en slant...jag kallar det ultimat!

246838-1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0